pengaproblem

Är du som jag så köper du upp dina pengar den första dagen du fått dem och får leva med enkronor resten av månaden, och nu den här månaden man ska köpa saker till släkten som bara utökas hela tiden, då går man back så det smäller om det !
men en sak har jag kommit på, man kan göra sina egna julklappar och då menar jag inte att rita en bild, utan att göra någtot man kan äta och njuta av en längre tid fast inte som står och dammar.
Här under finns några tips som jag ska ta mig an att göra nästa helg!
 
Honungssenap

Ingredienser

1 dl Colman`s senapspulver
1 dl vispgrädde
2 msk mjuk honung
Strimlat skal och pressad saft av ½ lime, apelsin eller citron

Gör så här

Rör ihop senapspulver med vispgrädde. Rör i den mjuka honungen. Smaksätt med strimlat skal och pressad saft av ½ lime, apelsin eller citron. Häll upp i en burk. Låt stå i kylen någon timme.


Fluffiga chokladkakor

Du behöver:

2 äggvitor
2 3/4 dl florsocker
1 dl kakao (ren kakao lr blanda hejvilt med oboy!)
2 tsk vetemjöl
1/2 tsk vaniljsocker
50 g hackad mjölkchoklad (eller mörk)


Gör så här:

Sätt ugnen på 175°C och lägg bakplåtspapper på två plåtar.
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och sikta i alla ingredienser, vanlijsocker till sist.
Låt smeten tjockna under 20 minuter och klicka sedan ut 12 teskedar av smeten på plåtarna.
Strö över hackad choklad och grädda i 12-15 minuter tills kakorna är fasta och lite spruckna på ytan.



Jag lovar, dom blir inte missnöjda!


Har du en åsikt om det här?
Postat av: rading

fan va smart amelie ;D ska ja oxå göra :)

2008-12-07 @ 21:27:14
Postat av: amelie

japp det är enkelt också =)

2008-12-07 @ 21:29:43
URL: http://ameliehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0