när luften tog slut

Precis det jag inte behöver , jag har ingen att prata med känns det som, alla har sina problem men jag får prata med min dator, med in blogg.
är det normalt att mobbning sker inom familjen ? Det borde det inte vara.
Mamma säger att hon ska skaffa en psykolog som ska fixa min brors otroliga egism, han förstår inte hur mycket han kan förstöra en persons självförtroende och själva personen i helhet, helt tomt inuti, man känner sig inte trygg, hela tiden skulle han kunna komma fram där bakom hörnet och ''skoja'' lite och påbörja det han håller på med. Hur jag ser ut, det är fel, för det skrattar man tydligen åt s senare i livet, så nu säger han hur jag ska se ut och hur jag ska bete mig och vad jag ska göra, och jag ska ta all hans skit för det tycker han är bra, men han har nånsin tänk på hur det känns att bli kränkt på allt man är?
Helt förstörd, helt sönder och tom inuti. Man blir styrd av en annan peson. man vill inte, men det går rakt in i hjärtat och det gör så ont.
Sen finns det inte många man kan prata med som bara lyssnar, utan alla måste kommentera; aa jag vet, jag förstår. Nej du vet inte och Nej du förstår inte, du har inte en aning om hur det är när jag är ensam med honom, man får en äcklig självmordskänsla man inte kan förstå sig på för man har aldrig blivit så nedvärderad någonsin.

Har du en åsikt om det här?
Postat av: Karin

Okej jag vet FAKTISKT precis! Min brorsa är precis likadan. Han är ett sånt otroligt stort ego, tränar sex gånger i veckan, glor på sig själv i spegeln 24/7, pratar om kost och sånt skit. Han trycker ständigt ner mig, tex "Ska du verkligen äta det där?" "Du vet hur många kalorier en sån inehåller?" med mera. Inte alls roligt.. man må fan psykist dåligt av att få sån skit av sin egna brorsa och det värsta är att man tar åt sig så otroligt mycket eftersom att det är en i familjen.

2008-02-20 @ 21:56:52
URL: http://absolutkarin.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag tycker du har fullständigt rätt i det du skriver Amelie att folk säger att dom förstår och sånt, jag kanske inte vet hur du känner till just det eftersom jag inte har en storebror. Men jag önskar ändå att vi vore som förut, vi snackade asmkt förut ju, du kanske inte vill öppna dig totalt för mig nu eftersom inte inte setts på ett tag eller knappt pratar längre men jag kan (om du vill) vara den personen som lyssnar på dig.

2008-02-21 @ 16:38:21
URL: http://exji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0