SatsAfro

Alldeles nyss kom jag hem från satsafro och det va sjukt svårt och det pröar jag nog inte igen, det roliga var nog att se mamma skaka rumpa för det gick inte så bra men det va bara kul !

När jag kom hem var jag väldanshungrig så jag slängde ihop lite saker jag hitta i skåpen och frysen:
pasta, crab sticks, spenat, kikärtor, linser, tomatsås och massa salt.


Imorgon är första dagen i servering men jag hoppas jag får servera pappa så det är inte så farligt om jag får blackout för det är ju bara pappa !

ska se på tv nu och försöka sova tidigt för ska upp 06.25 för att duscha, suck

kram

Har du en åsikt om det här?
Postat av: A M A N D A - F A L K

Good morning :)

ser gott ut!

Sv: Men min msn funkar inte.. så jag skriver en lång kommentar i eftermiddag om Dubai!!

Ha en bra dag!

2009-01-30 @ 07:46:40
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: A M A N D A - F A L K

Sådär nu kommer äntligen mitt svar om Dubai!



Dubai är den mest västerländska staden där nere! 90% avbefolkningen är gästarbetare från europa, indien, amerika osv. 10% bär slöja och kommer därifrån men de vistas inte på stranden, vattenrutschkanelanden och hotellen. Man ser dem oftast bara i shoppingcentrena.



Dubai är det stället i världen som har minst kriminalitet. Just p.g.a att de 10 % som kommer därifrån är ika som prinsar och prinsessor och gästarbetarna komemr dit för att jobba. Om de bgår ett brott åker de genast hem igen och därför finns ingen kriminalitet.



Jag själv har gått i Dubai med kritvitt långt hår och min familj ser väldigt svenska ut (blonda & blåögda). Men det finns inga som visslar på än för det vilket som är väldigt skönt. FOlken är som sagt där för att jobba och sen är det bara turister.



I Dubai finns bara super lyxiga hotell. Allt är hel galet och super häftigt! Skidback inomhus, vita sandstränder, turkost hav, 100 tals otroliga skyskrapor, väldens ändå 7-stjärniga hotell, väldens störta shoppingcenter, väldens högsta byggnad, coola aqua land och ja, du förstår, det finns mycket att uppleva och se!



Åk dit, det säger jag bara :D Övertala dina föräldrar men kom ihåg att man ändå ska respektera deras klädstil och kanske inte gå med bikinitopp och kort kort i shoppingccentrena där dom är.. :)



Kram. Hoppas du får en fin lördag!

2009-01-31 @ 16:15:35
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0