Sjuka jävla människor, därför blir jag rasist mot utländska killar !


Ny afghansk lag slår hårt mot kvinnors rättigheter.
 Afghanistan har antagit en lag som enligt FN förbjuder kvinnor att lämna hemmet utan sin makes tillstånd och som legaliserar våldtäkt inom äktenskapet, skriver The Guardian.
 
- Det är värre än under talibantiden, säger senator Humaira Namati, medlem i afghanska parlamentet, till tidningen. Den afghanska presidenten, Hamid Karzai, har godkänt lagen trots att den fördöms av människorättsaktivister och strider mot de mänskliga rättigheterna. Nu anklagas han för att försöka vinna röster inför det afghanska presidentvalet. De slutgiltiga dokumenten har inte publicerats ännu, men lagen tros innehålla paragrafer som innebär att kvinnor inte kan gå till läkare, söka jobb eller utbildning utan att först ha fått tillstånd från sin man. Att neka sin make sex är inte heller tillåtet enligt den nya lagen.



DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Har du en åsikt om det här?
Postat av: Mostret

Är det månne så att du börjat läsa boken som du fick med dig från oss...?

2009-03-31 @ 18:49:39
Postat av: Anonym

Tänkte läsa den nu pålovet eller i sommar, vi får se vilken jag börjar med, beror också på hur länge jag får låna den ? : )

2009-03-31 @ 19:23:49
URL: http://ameliehelena.blogg.se/
Postat av: LINDA

hahaha du din lilla rasse :P alla killar är ju inte sådana , det är ju dem i arabländerna jue, !!

2009-03-31 @ 19:32:47
URL: http://lindahanssons.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är helt sjukt asså! :O

2009-03-31 @ 20:25:54
URL: http://saandrup.blogg.se/
Postat av: SOFIA :D:D:D:D

alla är inte lika dana, du ska inte ogilla alla utläningar pga att några är idioter..

vi i sverige är inte heller perfekta.. ;D

2009-03-31 @ 20:53:47
Postat av: från en svensk

Utländska killar? Vad har det där med utländska killar att göra? Det är några FÅ män från aghanistan som styr, som har gjort en lag. ska du dra alla utländska killar över en kam då? rassist mot dom tom. Känns ju som att du har väldigt mycket hjärnceller gumman

2009-04-05 @ 21:48:37
Postat av: Amelie

haha, okej vi kan ju börja med att din kommentar är anonym och du har inte skrivit något namn vilket betyder att du skäms över det du skrev.

Och sen, det här är min blogg och det där är min åsikt, jag har märkt av och diskuterat med många personer som kommer från länderdär tjejer exempelvis bär slöja att killar som inteär svenska utan kommer från exiran irak dom kollar på tjejer som om de vore köttstycken. En kille jag pratade med en gång sa att det var provocerande att en tjej visar håret offentligt dvs tjejer är indre värda för killar behöver inte bära slöja. Hur kan man också göra det lagligt att våldta kvinnor? De männen som bor i de länderna har väl valt de personerna som styr, och kvinnorna får inte ens rösta. Jag som tjej tänker inte acceptera att om jag vill gå på stan I shorts och linne så ska jag inte behöva bli kollad på som om jag är en hora och alla mörka killar ska kolla och säga vad fan dom vill.



Det är inte okej, jag blir rasist på det stadiet efter det jag själv sett hört och varit med om. Det kan inte din kommentar ändra på och det är min åsikt, tack!

2009-04-06 @ 11:31:19
URL: http://ameliehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0