Dollyblond

Jag snodde den här listan av elin, då jag tycker det är alldeles för mycket höstdepp nu pågång i mina kretsar. 

- Sätt saker i sitt perspektiv, “ja, jag mår dåligt nu, men
jag har mått dåligt förut och då har jag tagit mig upp, så
det kommer jag göra nu igen, det här är inte värre än förr”

- Tänk framåt, “idag kan jag gråta och skrika, men i
helgen ska jag orka mig ut och träffa mina närmsta vänner”

- Planlägg, “vad har hänt? varför är jag ledsen? hur kan JAG
göra för att må bättre? behöver jag ta hjälp (- av vem?), vem
kan stötta mig? hur ska jag göra steg för steg?”

- Underhåll dig, det värsta man kan göra är att gräva ner sig.
Självklart är det vad man vill. Men innerst inne vill man må bra
och då måste man unna sig lycka. Dansa, sjung, umgås, skratta,
baka, sy, shoppa, färga håret, läs böcker, yoga, träna, fotografera,
whatever makes you happy. Sysselsätt dig allt du kan!

- Tänk positivt “ja, allt är skit, men det kan inte bli värre, det
kan faktiskt bara bli bättre!” eller “yes, mitt liv suger, men så är
det ibland och sen när jag mår bra igen, då kommer jag verkligen
att känna lycka eftersom att jag kan jämföra med det här.

- Prata, ta hjälp, våga erkänna att du mår dålig, våga bearbeta det.
Förträng inget och GRÅT. Men varva det med att vara lycklig. Lyssna
INTE på deppig musik utan tvinga dig till popmusik. Lovar att det
gör stor skillnad. Lyssna på musik vars budskap du vill ta till dig!


Har du en åsikt om det här?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0