Jag har överraskat mig själv

Letade runt på nätet efter något som jag kunde göra med kycklingfiléer. Vill inte göra gamla tråkiga kycklingsallad, kyckling i ugn eller något sånt. Så kom texten: Thaikyckling upp. DET ville jag göra. Och det gjorde jag alldeles nyss för första gången i mitt liv. Gud så gott! Använde inget speciellt recept och bror vägra åka och handla så jag improvisera på vad vi hade hemma. Det resulterade i

4 Kycklingfiléer
3 dl kokosmjölk
1 msk malen ingefära
1 msk curry
2 krm cayennepeppar
En skvätt piripiri

Och ris till detta.
Började med att göra stekyta på kyckligen, sen i med alla andra ingredienser och koka en kvart. KLART
Mums


Har du en åsikt om det här?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0